Aktualności

97-400 Bełchatów

+48 601 991 576
info@abordaz.net.pl

W dniu 20 października odbyło się oficjalne zakończenie Sezonu Żeglarskiego 2017 organizowane przez Klub Żeglarski „Abordaż”. Jak co roku impreza miała miejsce w Ośrodku Szkoleniowo-Konferencyjnym „Przy Patykach” i była okazją do podsumowania działalności naszego klubu w tym roku oraz przedstawienia planów na kolejny sezon żeglarski 2018.

Nagrody w tym roku otrzymali:

Za działalność klubową oraz wkład w propagowanie żeglarstwa:

Jarosław Gronowski, Ryszard Wyka, Juliusz Fedorowicz, Grzegorz Gągorowski, Jarosław Herbik, Dariusz Biedny, Leszek Rawicki, Andrzej Kupski

Za działalność klubową oraz wkład w propagowanie żeglarstwa kobiecego:

Dorota Baczmaga, Kamila Dobrzańska, Joanna Dyksa, Magdalena Koch

Za działalność na rzecz propagowania żeglarstwa, specjalne nagrody ufundowane przez Sekretarza Generalnego Polskiego Związku Żeglarskiego otrzymali:

Leszek Kacprzyk, Roman Gogacz, Jarosław Pluciński, Marcin Węglewski

Serdecznie gratulujemy wszystkim nagrodzonym Koleżankom i Kolegom.

No i minął nam kolejny klubowy sezon. Właściwie można by rzec rutyna. Wszystkie imprezy wypaliły, nie zaliczyliśmy żadnej wpadki. Kolejni żeglarze wyszkoleni i z patentami. Nowe pokolenie młodych żeglarzy zebrało szlify na kolejnym żaglowcu. Rejs mazurski nad wyraz udany, wystarczy spojrzeć na imponującą listę załóg.

Zapytacie to co właściwie się zmieniło?.

Niby nic, ale bardzo dużo. Zbieramy bowiem pierwsze żniwo propagowania żeglarstwa wśród kobiet. Oczywiście byłoby dużym nietaktem całe zasługi przypisywać wyłącznie sobie * (chylę czoło przed naszymi koleżankami), ale miło jest sobie pomyśleć, że mieliśmy choć niewielki wpływ na ich decyzję. Już pisałem o regatach, ale przypomnę, że w tej edycji wystartowały trzy pełne, wyłącznie żeńskie załogi.

Niesamowite, no i jak piękniej wyglądają zdjęcia z zakończenia ;).

Ale to jeszcze nie koniec. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że koleżanki nie poprzestały na śródlądowym żeglowaniu. W tym roku zmieniliśmy nasze morskie trasy. Pożegnaliśmy Bałtyk i rozpoczęliśmy rejsy na akwenach Greckich. Zachęciło to wiele z naszych koleżanek do przeżycia swoich pierwszych żeglarskich szlifów na morzu. Nadmienię tylko, że pływaliśmy czterema jachtami z czego połowę załóg stanowiły nasze dzielne żeglarki. Tylko patrzeć jak w przyszłym roku doczekamy się na morzu pierwszej Pani Kapitan i jej załogi.

Chciałbym teraz w imieniu swoim a także Leszka, Romana, Jarka i Marcina, złożyć na ręce Wszystkich naszych Koleżanek specjalne podziękowania za to, że jesteście z nami i gratulacje, że tak wspaniale sobie radzicie.

Życzymy Wam dalszych sukcesów i radości z uprawiania żeglarstwa.

Ahoj!

* oczywiście mam na myśli także i przede wszystkim Zarząd :)