Aktualności

+48 601 991 576
info@abordaz.net.pl

Mazury_2017

Zakończyliśmy jedenastą edycję rejsu po WJM organizowaną przez Klub Żeglarski „Abordaż”. W tym roku pod banderą „Abordażu” pływała rekordowa liczba aż 17 jachtów. Udało nam się w pełni zrealizować zakładane plany żeglarskie. Pokonaliśmy trasę z Pięknej Góry aż do Zamordeje i z powrotem a w drodze powrotnej zahaczyliśmy jeszcze o okolice Rynu. Pozostał trochę niedosyt bo liczyliśmy, że dopłyniemy do samego Jaśkowa, jednak warunki pogodowe (załamanie pogody) zmusiły nas do korekty planów. Generalnie warunki atmosferyczne mieliśmy w kratkę, na szczęście było wietrznie, choć pierwsze etapy rejsu wiązały się z uporczywą halsówką. Podczas rejsu przemierzyliśmy jeziora: Tajty, Kisajno, Niegocin, Boczne Jagodne, Szymoneckie, Szymon, Kotek Wielki, Tałtowisko, Tałty, Ryńskie, Mikołajskie, Bełdany, Guzianka Wielka, Nidzkie.

Mazury 2017

Niewątpliwą atrakcją było też przepłynięcie wszystkich kanałów łączących jeziora oraz śluzy Guzianki. Ze względu na początek sezonu i mały ruch na wodzie odbyło się to bez zbytniego wyczekiwania. Gorzej już było w samym Giżycku, przez które w związku z remontem kanału Niegocińskiego zmuszeni byliśmy płynąć. Tak na marginesie, chyba jednak warto było by skorygować terminarz otwarcia mostu przesuwając go o miesiąc wcześniej (pełne okno już w czerwcu), ale teraz to już nie nasz problem. Podczas rejsu odwiedziliśmy porty: Piękna Góra, Rybaczówka, Zanzibar Skorupki, Mikołajki, Wierzba, Pod Dębem, Krzyże.

Na koniec tych suchych danych moja osobista refleksja. Osoby które nigdy nie miały okazji żeglować po mazurach pewnie zastanawiają się po co właściwie to robimy. Tak naprawdę nie chodzi tu tylko o samo zrealizowanie planów, jakąś szaloną gonitwę od portu do portu by tylko się tam odhaczyć. Żeglarstwo na mazurach to Wielka Przygoda. W każdym miejscu i czasie. Wspaniały kontakt z przyrodą i ludźmi, czas oddechu i refleksji. Więc nie ma znaczenia ile przepłynęliśmy mil w trakcie rejsu bo nie o sam przebytu dystans tu chodzi.

Chciałbym bardzo serdecznie podziękować wszystkim skipperom. Dzięki ich umiejętnością udało się przeprowadzić ten rejs bezpiecznie i bezstresowo oraz wszystkim naszym wspaniałym załogom, dzięki którym ten rejs stał się jednym wielkim przyjacielskim spotkaniem.

Mazury 2017

Na koniec specjalne podziękowania dla Leszka, który jest duszą i motorem napędowym naszego klubu i oczywiście dla Jarka, który zajmował się organizacją rejsu choć sam w nim nie uczestniczył.

Ahoj! i do zobaczenia ponownie na szlaku...